Jak zacząć? Gra w szachy dla początkujących

0

Szachy to wielka przyjemność, rozrywka która uczy myślenia logicznego, koncentracji i planowania. Żeby grać z satysfakcją, warto poznać zasady i próbować, ćwiczyć, sprawdzać się. Podpowiadamy, jak może wyglądać gra w szachy dla początkujących.

Co ci jest potrzebne?

Nie trzeba wiele, żeby zacząć grę w szachy. Wystarczy plansza, pionki i dobre chęci. Wybierz komplet do gry, który ładnie się prezentuje – z pewnością przyjemniej ci będzie sięgać po estetyczne pionki które dobrze leżą w ręce oraz stabilną planszę. Nie przejmuj się początkowymi trudnościami – początkujący mogą być trochę przytłoczeni ilością pionów, zasad i możliwości ustawień, ale wystarczy kilka prób i wszystko staje się prostsze i znacznie ciekawsze. Przyda się także towarzysz do gry, z którym razem będziesz stawiać pierwsze kroki w szachach. Czasami jednak możesz ćwiczyć wyłącznie samodzielnie.

Trenuj, trenuj, trenuj

Praktyka czyni mistrza, a przynajmniej sprawia, że szachy można dobrze poznać i wciągnąć się w grę. Tak więc próbuj, ćwicz, graj, zaproś na spotkanie szachowe znajomych albo członków rodziny. W ten sposób spędzasz przyjemnie czas i uczysz się jednocześnie!

Spróbuj w klubie

Bardzo dobrym miejscem na naukę gry w szachy dla początkujących jest okoliczny klub szachowy. Tam znajdziesz ludzi pasjonujących się szachami, którzy chętnie podzielą się swoją wiedzą, doradzą, a także usiądą do rozgrywki i pokażą wiele praktycznych zagrań i umiejętności. Dzięki uczęszczaniu do klubu bardzo łatwo jest złapać „bakcyla” i szybko się uczyć.

W domowym zaciszu, z książką w ręku

Istnieje bardzo duży wybór literatury szachowej, z której można krok po kroku przejść od poznania zasad gry w szachy, poprzez rozgrywki dla początkujących, aż po ćwiczenia na najsłynniejszych zagrywek profesjonalistów. Z książką można ćwiczyć indywidualnie i próbować wiele opcji danego ustawienia, żeby ulepszać swoją grę. Oczywiście, można w ten sposób grać w duecie i dzięki temu podwyższyć poziom gry.

Wykorzystaj nowe technologie

Komputer i aplikacje na smartfonie to świetny sposób na naukę i wykorzystanie każdej wolnej chwili na szachy. W wielu aplikacjach można wybrać poziom trudności i wybrać grę w szachy dla początkujących online. To też dobry pomysł, gdy chcesz się nauczyć gry, a nie masz towarzysza na co dzień – sieć ułatwia skomunikowanie się graczy z różnych miejsc kraju i świata.

Komentarze do wpisu (0)

Sonda
Najlepsza książka do nauki szachów?
Produkt dnia
Szachy Olimpijskie Średnie
Szachy Olimpijskie Średnie
80,00 zł
szt.
Szachy Turniejowe 3 Intarsja
Szachy Turniejowe 3 Intarsja
110,00 zł 99,00 zł
szt.
Szachy Turniejowe 4 Intarsja
Szachy Turniejowe 4 Intarsja
130,00 zł
szt.
Zegar Szachowy DGT 2010
Zegar Szachowy DGT 2010
215,00 zł 199,00 zł
szt.
Blog kategorie
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl