

280,00 zł
Cena regularna:
299,00 zł

35,70 zł
Cena regularna:
42,00 zł
Szachowy Elementarz
Cena regularna:
24,99 zł
towar niedostępny






Opis
Szachowy Elementarz
Szachowy Elementarz, Jose Raul Capablanca
Podobnie jak w swoje wcześniejszej książce Nauka gry w szachy (Wydawnictwo RM 2021) Capablanca przedstawił tu, w typowy dla siebie, lakoniczny i elegancki sposób, praktyczne zalecenia, dotyczących różnych elementów i aspektów prowadzenia walki na szachownicy. Obydwie wspomniane publikacje uzupełniają się wzajemnie tworząc spójną całość i mimo upływu wielu lat, nie straciły nic ze swojej wartości, nadal będąc najodpowiedniejszą lekturą dla tych, którzy chcieliby poznać i zrozumieć najważniejsze elementy szachowej strategii i taktyki, nie grzęznąc przy tym w gąszczu zawiłych i skomplikowanych przykładów.
Wśród omówionych zagadnień znalazły się m.in. poniższe: zasady i cel gry, ruchy i charakterystyka poszczególnych bierek szachowych; cenne, praktyczne rady, jak szybko dorównać i przewyższyć innych szachistów; podstawowe zasady rozgrywania szachowych debiutów.
José Raúl Capablanca (1888–1942) – uważany jest za jednego z najwybitniejszych szachistów w historii, niezrównanego wirtuoza gry pozycyjnej. Tytuł mistrza świata zdobył w 1921 roku, pokonawszy jego wieloletniego posiadacza Emanuela Laskera. Cieszył się wtedy sławą niezwyciężonego, gdyż na swojej drodze do tej godności przegrał zaledwie kilka partii turniejowych. Po niespodziewanej porażce w meczu z Aleksandrem Alechinem w 1927 roku nie zdołał odzyskać szachowego tronu (m.in. dlatego, że Alechin odmawiał udzielenia mu rewanżu), lecz aż do wybuchu drugiej wojny światowej pozostawał w ścisłej czołówce arcymistrzów.
Dane techniczne
Autor | Jose Raul Capablanca |
Ilość stron | 128 |
Okładka | miękka |
Format książki | 20 x 14 |
Koszty dostawy
Cena nie zawiera ewentualnych kosztów płatności
Opinie o produkcie (0)



135,00 zł
Cena regularna:
150,00 zł

229,90 zł

310,00 zł

99,00 zł


Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.